Näin haet vaihtoon

Ennen vaihtoa mieti oman elämäntilanteesi mukaan, minne haluat lähteä, milloin kannattaa lähteä ja mitä aiot vaihtosi aikana opiskella.

Naisopiskelija lentokentällä

Hakuohjeet

1. Tutustu koulutuksesi erilaisiin opiskelumahdollisuuksiin.
  2. Täytä hakuaikana hakemus (linkki ilmestyy tähän) Valitse kolme vaihtokohdetta, joista yhden täytyy olla Eurooppalainen kohde. Laita ensimmäiseksi mieluisin vaihtokohde. Hakemuksen voi täyttää vain vaihtohaun ollessa käynnissä.
  3. Kirjoita motivaatiokirje englanniksi, jossa esittelet itsesi, kuvailet miksi haluat vaihtoon hakemiisi kolmeen kohteeseen ja mitä toiveita sinulla on sen suhteen.
  4. Pyydämme vielä videoesittelyn itsestäsi, jos samaan vaihtokohteeseen on paljon hakijoita (näitä ovat yleensä USA, Japani ja Kanada).
  5. Kuulet valinnan etenemisestä sähköpostilla muutaman viikon päästä hakemuksen lähettämisen jälkeen.

Huomaathan, että haussa huomioidaan vain ne opiskelijat, jotka ovat täyttäneet hakemuksen ja ovat toimittaneet tarvittavat liitteet. Keskeneräisiä hakemuksia ei käsitellä.

Terve Afrikka

Sosionomi- sekä hoitoalaopiskelijat voivat hakea harjoittelupaikkoja Ugandasta ja Keniasta Terve Afrikka -ohjelman kautta. Harjoittelut kestävät kolme kuukautta (syyskuu – joulukuu, helmikuu – toukokuu)

Yhteistyöyliopistot Afrikassa

Hakuohjeet

Ilmoita kiinnostuksestasi suoraan koulutusohjelmasi kansainväliselle koordinaattorille

Hakuaika on kerran lukuvuodessa: marraskuu – helmikuu.

Lisätietoja: Pia Hagqvist (pia.hagqvist@centria.fi)

Hoitoalan työharjoitteluhakemus

Hakuohjeet

1. Täytä hakemuslomake. (Hakemuksen voi täyttää vain haun ollessa käynnissä.)
  2. Kirjoita motivaatiokirje, jossa kerrot meille itsestäsi, motiiveistasi työharjoitteluun sekä paikkatoiveesi.
  3. Tallenna opintosuoritusote Pepistä ja
  4. Lähetä dokumentit osoitteeseen international@centria.fi.

Lisätietoja

Hakuprosessiin liittyvät kysymykset: Kansainvälisten asioiden toimisto international@centria.fi

Harjoittelun sisältöön liittyvät kysymykset: Katja Heikkiniemi katja.heikkiniemi@centria.fi

Kansainväliset kumppanit

Centrialla on kahdenvälisiä opiskelijavaihtosopimuksia useiden korkeakoulujen kanssa. Tutustu koulutuksesi partnereihin ja löydä kohteesi!